Optimer virksomhedens digitale infrastruktur med Skyen

programmer

I en verden med konstant fokus på digitalisering og datadreven innovation, bliver der endvidere sat krav til virksomhederne, hvis de skal opretholde en solid position på markedet. Det handler konstant om at effektivisere forretningen på en række parametre, når man skal kæmpe på de hårde markeder. Skær i omkostninger, optimer arbejdsprocesser og strukturen. For at klare disse opgaver skal søger de fleste virksomheder i dag mod online og digitaliserede løsninger – eksempelvis ”Skyen”.

Skyen – eller de såkaldte cloudløsninger – har en lang række fordele, som kan hjælpe den store, men ligeledes den nystartede virksomhed på flere områder.

Spar på omkostningerne

At skære i omkostningerne er afgørende, når det kommer til at drive en virksomhed, som er forbundet med succes. Skyen er blandt de mest effektive værktøjer, når det kommer til dette punkt. Før i tiden har store som små virksomheder været nødsaget til at bruge betydelige ressourcer og kapital til finansiering af hardware samt vedligeholdelse. Sådan er tilfældet ikke længere. Med en cloudløsning kan man let regulere sit forbrug op og ned, afhængigt af hvad der er brug for i den enkelte virksomhed.

Skyen bliver typisk varetaget af større datacentre, som står for vedligeholdelse samt løbende optimering. Disse omkostninger er dermed sparet, hvorfor der i stedet kan allokeres ressourcer til markedsføring eller produktudvikling. Der er tidligere set eksempler på virksomheder, som har reduceret omkostninger med 20, 30 og 50 procent på enkelte områder via implementering af cloudbaseret dataopbevaring og sikkerhed.

Øget produktivitet og fokus på kerneområder

At stable en velsmurt maskine af en virksomhed på benene er ikke ligetil, og produktivitet kommer på ingen måde af sig selv. Her har Skyen igen sine fordele, da den konstant bliver opdateret, hvilket indebærer, at virksomheden altid har de bedste værktøjer ved hånden, når det daglige arbejde står for døren. Eftersom Skyen selv bliver opdateret, kan ”inhouse” IT kyndige have fokus på noget mere teknisk omkring produktet, hjemmeside eller support.

Sikkerheden er i top

Den fordel som trækker mange virksomheder i retning af Skyen, er den fantastiske sikkerhed. Ved at benytte sig af denne løsning er der ikke gemt følesomme dokumenter på selve arbejdscomputeren – nej, de bliver gemt på en database, som man kan tilgå fra en hvilken som helst computer, hvis man vel at mærke har den rette kode og synkronisering. Skulle der altså ske en ulykke på arbejdet, som går ud over computeren, er det ikke noget, der resulterer i en række tabte filer. Det hele er gemt sikkert, og dokumenterne kan ikke bare forsvinde. Skulle du endvidere komme i den ubehagelige situation, at arbejdscomputeren bliver stjålet eller hacket, er det ligeledes ikke noget, som kan skabe usikkerhed ift. følsomme dokumenter. Skyen er nemlig i bund og grund sin egen database, og derfor vil aktivitet som udgangspunkt ikke have nogen indvirkning på de filer, der opbevares i cloudløsningen.

Fleksibilitet er nøglen

Med Skyen bliver fleksibilitet en helt ny del af virksomheden. Som tidligere nævnt har man adgang til Skyen overalt. Dermed kan spontane arbejdsopgaver klares på togturen eller hjemme i sofaen, så længe der blot befinder sig en computer med internetadgang og opkobling til løsningen. Dette kan i mange situationer redde stramme deadlines og forhindre andre nødssituationer.
 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *